יום ראשון, 28 ביוני 2015



רכשו עכשיו את הספרון "רק רציתי לספר לכם - ילדי מרכז אורי מספרים על ההתמודדות עם הפרעת הקשב" ותהיו שותפים להמשך הטיפול והעבודה של המרכז.
מדובר על פרויקט ייחודי במסגרתו רשמו 53 ילדים במרכז סיפור קצר על ההתמודדות שלהם עם הפרעת הקשב. הסיפורים חולקו לתחומי החיים השונים (הפרעת הקשב שלי, הצלחות, סכנות ועוד....) וחלקם גם צירו את התחושות שלהם. 

אנו מזמינים אתכם להיות שותפים להמשך הטיפול והעבודה של המרכז ולרכוש את הספרון בעלות של 100 שקלים - תרומה לפעילות המרכז. 
הספרון מודפס בצבעוני ויישלח בדואר לאחר קבלת התרומה.

לפרטים נוספים ורכישה פנו אלינו באמצעות הדוא"ל uricenter1@gmail.com 

ספרון חובה לכל הורה לילד עם הפרעת קשב, מורה ומטפל! 



הקדמה לספר הילדים של מרכז אורי
מאת: דר' רונית פלוטניק – פסיכולוגית חינוכית בכירה והתפתחותית מדריכה

ספרים ומאמרים רבים נכתבו בשנים האחרונות על הפרעת הקשב, ספרי מחקר, תיאוריה, גישות טיפוליות. על ידי אנשי מקצוע מדיספלינות שונות.
בעשורים האחרונים נעשה גם ניסיון לספר על הפרעת הקשב מנקודת מבטו של הילד או הנער בעל ההפרעה, אלא שספרים אלו כולם נכתבו על ידי מבוגרים (הורים ואנשי מקצוע) שניסו לספר את ההפרעה כפי שהם מבינים אותה כחוויה של הילד.
ספר הילדים "רק רציתי לספר לכם" של מרכז אורי – הינו יוצא דופן ומיוחד בשיטפון הספרים שמציף אותנו. הוא מספר את סיפורם של הילדים בדיוק כפי שהם חווים ומבינים את הפרעת הקשב שלהם. במקומות המייחדים (יצירתיות, חשיבה מחוץ לקופסא) אותה ובמקומות בהן היא פוגעת ומפריעה (התנהגות, למידה, קשרים עם חברים, אחים, הורים, דימוי עצמי, התארגנות).
כוחם של הילדים הכותבים בכך שהם מספרים את הסיפור באותנטיות ויושרה המאפשרת לקורא להבין את אופייה המורכב והרב תחומי של ההפרעה, ונוכחותה ברגעי חיים מגוונים. האחד מספר על קשייו במשפחה, השני על התקלות עם חברים, על התנהגויות לא רצויות ולא נשלטות (שמבוגרים חסרי הבנה בהפרעה קוראים להן בטעות "בעיות התנהגות"). האחר מספר על קשייו ללמוד, להיבחן, ואחר נוסף – על חווית היום יום, על התארגנות הבוקר, על ההפסקה והמשחק החופשי.
הספר ערוך כך שמדף לדף נפרס בפנינו סיפור החיים של הילדים עם הפרעות הקשב, על היבטיו השונים. מבקר עד לילה , מהבית דרך הכתה ואל החברים והמשפחה. הפרעת הקשב הולכת איתם לכל מקום ומשפיעה על אופן ההתמודדות שלהם עימה.
נקודת מבט ייחודית נוספת בספר – היא סיפור המודעות של הילדים להפרעה, וממנה אל היכולת להיעזר במרכז אורי. לסמן את שביל ההתקדמות בנתיבים השונים ולחוש מנצח, מתגבר, מתמודד.
לצד נקודת מבט מרגשת זו ניצבות להן בשקט אך בנוכחות משמעותית (ושומרת) דמויות נוספות אליהן מתייחסים הילדים הכותבים: הוריהם והמטפלים השונים במרכז אורי. הם מספרים על הברית המיוחדת שנרקמת בין כל המבוגרים הנוכחים בחייהם, לקידומם והתפתחותם. מבלי לשים לב וללא ידע מקצועי, הם מספרים את סיפורה של הגישה הטיפולית הרב מערכתית כפי שפועלת במרכז אורי, ויכולתה להביא כל אחד ואחד מהם לשינוי החשוב בחייו.
ספר הילדים אם כך אינו רק סיכום שנת פעילות והתקדמות של הילדים במרכז אורי, אלא בו זמנית הוא גם ספר הפורש בפני כל קורא הבנה רחבה יותר של הלקות, היבטיה השונים, ודרך הטיפול המיוחדת בה.
יבואו על הברכה הילדים הכותבים, ההורים והמטפלים שבמרכז – על עשייה כה חשובה ומרגשת, ועל התרומה החשובה של ספר הילדים לכל מתעניין ומעוניין להבין, לדעת ולפעול נכון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

בתאריך 26.2.18 קיימו המנחים הצעירים של המרכז מסיבת פורים מיוחדת לילדים ולנערים שלנו. המנחים הצעירים עם נערים מקבוצת "סיירת אורי - מובי...