יום שבת, 27 ביוני 2015

הודעה על פתיחת פרויקט "הבית של אורי"


הורים, ילדים ושותפים יקרים,
אחרי עבודה קשה ומרובה אני שמח לבשר על פתיחת פרויקט הדגל של מרכז אורי - הבית של אורי.
החל מחודש יולי 2015, המרכז מרחיב את פעילותו ובין היתר יפתח את מרכז התמיכה להורים לילדים עם הפרעת קשב וקשיי התנהגות, תוכנית מיוחדת לליווי פרטני של הילד והוריו ותוכניות מגוונות בקהילה.
התוכנית הרב מערכתית שפעלה עד היום במרכז זכתה לשם "הבית של אורי" ובמסגרת זו הצלחנו לפתח את מודל הפעילות הרב מערכתי לרמה מקצועית הרבה יותר תוך התמקדות בתפקודים הניהוליים הלקויים של הילדים בעלי הפרעת הקשב והכל באהבה למען הילדים.
החל מחודש יולי 2015 "הבית של אורי" יפעל דרך טיפול בתנאי שטח, הישרדות, אתגר והתמודדות.
רוב הפעילויות יתקיימו בשטח ויכללו פעילויות אתגריות ODT, בישולי שדה, ניווטים ועוד...
הפעילויות יתמקדו בקידום התפקודים הניהוליים הלקויים של הילדים ופיתוח היכולות החברתיות שלהם.
אז איך נעבוד ומה שונה ממה שהיה עד היום?
הפעילות הקבוצתית - קבוצות קטנות של עד 8 ילדים. לכל קבוצה שני מנחים. כאמור, רוב הפעילויות יתקיימו בשטח. בנוסף לשני המנחים יצטרפו לקבוצה מתנדבים מתחום החינוך והטיפול שיעברו הכשרה והדרכה מיוחדת במרכז ויהווה אוזן קשבת ויד תומכת לילד במסגרת הקבוצתית. כל ילד צריך להגיע לפעילות עם: נעליים סגורות, חולצת מרכז, תיק אישי שבו צלחת, כוס, סכו"ם (לא חד פעמי), אולר ומחברת התמודדות אישית (אותה יקבלו הילדים לאחר סמינר פתיחת שנה בסוכות 2015). הפעילות הקבוצתית תפתח בשיחת קבוצה שלאחריה יהיו שני משחקי שטח עם עבודה על התפקודים הניהוליים הלקויים. בסוף הפעילות הילדים יכינו ביחד את ארוחת הערב שלהם בבישולי שדה. אורך הפעילות הינו שעתיים (ולא שעה וחצי).
המענה הפרטני - לכל ילד במרכז יהיה מלווה אישי שייפגש איתו ועם הוריו בתדירות שתיקבע בתוכנית ההתערבות. חלק מהילדים יקבלו תמיכה בתחום ההדרכה האישית, חלק יקבלו טיפול פסיכולוגי וחלק חונכים אישיים.
המענה להורים - קבוצת ההורים תמשיך, זאת לצד ליווי שוטף ושיתוף פעיל בדבר הכלים שהילדים רכשו בפעילויות הקבוצתיות
המענה למערכת החינוך - תמיכה מקצועית גם לבתי הספר בתדירות גבוהה ובמודל ייחודי לנו
המסעות (לשעבר - סמינרים) - ישלבו אתגרים ושטח ויעסקו בהעצמה, התמודדות ופיתוח מסוגלות. המסעות ימשיכו להיות במשך יומיים וברובם יתקיימו בתנאי שטח.
תוכנית התערבות אישית - החל מחודש יולי 2015 לכל ילד תהיה תוכנית התערבות שמצד אחד תמפה את קשייו וצרכיו ומצד שני תתווה את דרך העבודה של המרכז עם הילד.
תמיכה לימודית - בקרוב מאוד נפרסם פרטים אודות המענה הלימודי הייחודי שנעניק לילדים במסגרת המרכז
גם בשנה הקרובה נמשיך לעסוק בפיתוח המקצועי של המרכז. נמשיך בפיתוח מערכי ההדרכה, בפיתוח מודל העבודה מול בתי הספר, בפיתוח הקשרים עם הקהילה, ועוד... נמשיך בשיתוף של הקהילה בפעילויות המרכז וכבר אנחנו יכולים לספר על שיתוף פעולה מדהים שנרקם עם תחנת משטרת חברון.
פתיחת פרויקט הדגל התאפשרה תודות לעזרתם של האנשים היקרים:
שלומי עמר - מנכ"ל העמותה
דקלה אורן - המנהלת המקצועית
טל רובין - שהחל מחודש יולי 2015 תשמש רכזת "הבית של אורי"
תודות לתורמים היקרים שלנו!! !! !!
כל שנותר הוא לאחל לכל הילדים וההורים בהצלחה בדרך החדשה סמל ההבעה ‏‎smile‎‏ אני מקווה שפתיחת התוכנית החדשה תסייע לכם יותר ושביחד נוביל את הילדים לאפיקים של הצלחה ופריחה!
שלכם,
יותם ויסקופ
בנו של תנ"צ אורי ויסקופ ז"ל ומנהל מרכז אורי ירושלים


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

בתאריך 26.2.18 קיימו המנחים הצעירים של המרכז מסיבת פורים מיוחדת לילדים ולנערים שלנו. המנחים הצעירים עם נערים מקבוצת "סיירת אורי - מובי...