יום שבת, 19 בדצמבר 2015




ילדים, הורים, מורים ושותפים יקרים,
בחופשת חנוכה יצאו ילדי ונערי מרכז אורי הקהילתי של עמותת צדק למסע בן יומיים, זאת מסגרת מודל העבודה של המרכז שכולל, בין היתר, מסעות בשטח.
המסעות שלנו יוצאים תחת הכותרת "התמודדות כחוויה מעצימה"
התמודדות - הילדים יוצאים להתמודד עם התפקודים הניהוליים הלקויים שלהם
חוויה - הילדים יוצאים להינות מפעילויות מיוחדות ואתגריות שמותאמות לצרכים שלהם
מעצימה - הרעיון הוא שהילדים יחזרו מהמסעות מועצמים ומחוזקים
במסע חנוכה יצאנו לאזור מדבר יהודה. במהלך המסע טיילנו בנחל ערוגות, בעין פשחה ובנחל תמר שם גם עשינו סנפלינג! את הלילה העברנו ב"ארץ בראשית" עם ארוחה בדואית, לינת שטח והדלקת נרות מדהימה.
במסע גם פתחנו באופן רשמי את תוכנית "סיירת אורי - מובילים למצויינות". מדובר על תוכנית ייחודית למתבגרים עם הפרעת קשב, היפראקטיביות וקשיי התנהגות שרוצים להצליח בתחום ההתנהגותי, החברתי, הלימודי והרגשי. במסגרת התוכנית הנערים יעברו גם הכשרת מד"צים, יתנדבו בקהילה ויעלו את המודעות להפרעת הקשב במסגרת בית הספר שלהם.
המסע הביא איתו סיפורים מרגשים רבים. מדהים היה לראות את הילדים והנערים מתמודדים עם האתגרים הנוריולוגיים שלהם - מתמודדים בהצלחה רבה!
אני רוצה לספר על שני מקרים מדהימים של התמודדות:
1. למסע יצא נער בן 13 עם קשיים פיזיים ברגליים אשר מגבילים את ההליכה שלו. הוא התעקש לצאת למסע למרות המסלולים הקשים שהיו. הנער הזה הכניס את כולם לכיס הקטן שלו והוא עשה את המסלולים בהצלחה יתרה, ללא תלונות והוכיח לכולם שהשמים הם הגבול! הוא גם קיבל הצטיינות על כך וריגש את כולנו. אנחנו רוצים להודות למיכאל פנדוס, אבא של ליאב, שלקח על עצמו לסייע לנער במסלולים ובכך הגשים לנער חלום!
2. למסע יצא נער בן 14 עם קשיים התנהגותיים מורכבים. בכל המסעות הקודמים שהוא עבר הוא התפרץ בצורה אלימה שגרמה לקשיים לאורך המסע. הפעם החליט צוות המרכז ביחד עם גורמים שותפים בקהילה לסייע לנער הזה לעבור את המסע בהצלחה. ואכן הנער המקסים הצליח! הוא היה מאופק, הפעיל את מגוון הכלים לשליטה עצמית שרכש במרכז ובבית הספר ואף עזר לילדים צעירים ממנו להתמודד עם הקשיים ההתנהגותיים שלהם. גם הוא קיבל תעודת הצטיינות מיוחדת.
כמובן שאפשר להביא עוד עשרות סיפורים.
יומן המסע המצורף מספר את הסיפורים של הילדים והנערים המדהימים האלו שמתמודדים יום יום, שעה שעה, דקה דקה עם קשיים נוירולוגיים שמשפיעים על כל תחומי החיים שלהם. במרכז הם חווים הצלחה ומתקדמים לאפיקים של הצלחה ופריחה והכל בזכות צוות המרכז שעובד ימים ולילות למענם, בזכות ההורים התותחים, הצוותים החינוכיים, המטפלים בקהילה וכמובן בזכותם עצמם שהחליטו לקחת את עצמם ולהוכיח לכולם שהם מיוחדים במינם.
תודתי המרכזית נתונה לטל רובין שלנו שהובילה את המסע, כרגיל, בהצלחה גדולה.
תודה לברק אלזם וזאביק ססלו על התמיכה הלוגיסטית
תודה לשלומי ושרית על הסיוע מאחורי הקלעים
תודה לשוטרי יחידת להב 433 של המשטרה שיצאו ללוות אותנו במסגרת שת"פ עם המשטרה
תודה להורים המלווים מיכאל ורפי
תודה ליעקוב מחברת "עקבות בטבע"
תודה לחברת "רובין תיירות" Sagi Rubin
תודה ל"ארץ בראשית"
תודה לרשות הטבע והגנים
תודה לרוני מחברת "עדשה" על צילום המסע (הסרט יצא בקרוב)
תודה להורים היקרים על האמון שנותנים בנו
והכי חשוב תודה לילדים היקרים שמאפשרים לנו להוביל אותם למקומות הטובים בחיים.
מוצג בזאת יומן סיכום מסע חנוכה.
מוזמנים להיות גאים בילדים!
כבר מתכוננים למסע פורים שמתקרב ולהמשך עשייה למען הילדים היקרים שלנו
יותם ויסקופ
מנהל מרכז אורי
עמותת צדק

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

בתאריך 26.2.18 קיימו המנחים הצעירים של המרכז מסיבת פורים מיוחדת לילדים ולנערים שלנו. המנחים הצעירים עם נערים מקבוצת "סיירת אורי - מובי...