יום רביעי, 15 ביוני 2016


מרכז אורי הקהילתי לטיפול בילדים ובני נוער עם הפרעת קשב וקשי התנהגות (עמותת צדק) - למי אנחנו בכלל מתאימים ולמי לא?

למרכז שלנו יש מטרה אחת מרכזית ברורה - להוביל את הילדים והנערים להצלחה, למרות הפרעת הקשב או ההתנהגות שלהם. אצלנו אין אופציה לא להצליח, אצלנו אין אופציה לא יכול, אצלנו אין אופציה "יש לי הפרעת קשב אז אני לא מתקדם".
אנחנו במרכז אורי מובילים את הילד להצלחה, זאת בעזרת עבודה רב מערכתית שכוללת שיתוף פעולה הדוק בין כלל הגורמים שעובדים עם הילד.

אז למי אנחנו מתאימים?
1. לילדים בגילאי גן חובה עד לכיתה יב'
2. לילדים עם הפרעת קשב ADD, היפראקטיביות, קשיים התנהגותיים, לקויי למידה וקשיים חברתיים
3. המרכז שלנו יושב בירושלים אך אנחנו מקבלים ילדים מכל מקום בארץ שהילד מוכן להגיע (נשבח נער שמגיע אלינו מקרית גת, נער שמגיע אלינו מפתח תקווה, ונער שמגיע אלינו מים המלח).
4. המרכז עובד בעיקר דרך טיפול בשטח ולכן הילד / הנער צריכים לאהוב לבשל בשטח, לנווט, ספורט אתגרי, ללכת לאיבוד בשטח, משחקים אתגריים ומשחקי גיבוש ODT. בכל חופשת לימודים אנחנו יוצאים למסע בן יומיים בשטח (כולל לינה) אז צריכים לאהוב קצת הליכה ובעיקר חוויה מעצימה של שטח 48 שעות
5. המרכז שלנו מתאים לילדים ולנערים שבאמת רוצים לעשות שינוי ושלוקחים אחריות מלאה על החיים שלהם ומבינים שהם שותפים פעילים לתהליך, ולא רק ההורים או בית הספר צריכים לעשות עבודה אלא הוא צד מרכזי בסיפור. הילד / הנער צריכים לרצות לעשות את השינוי ובעיקר לרצות לעבוד קשה מאוד (ביחד עם צוות המרכז) בשביל להתקדם כי אנחנו לא מוותרים על פחות ממצויינות!
6. להכיר בעובדה שיש לילד / לנער קושי (כמובן ברמה מותאמת לגילו) ולהכיר בעובדה שאפשר להשתנות - אם רק רוצים ומושיטים יד לעזרה.
7. המרכז שלנו מתאים להורים שמבינים שיש קושי ורוצים לעשות שינוי, להורים שיעבדו בשיתוף פעולה צמוד עם המרכז (שני ההורים - אנחנו לא מקבלים טיעונים בסגנון "מה שהאישה שלי אומרת מקובל" - אלא שני ההורים צריכים להיות מעורבים), המרכז שלנו מתאים להורים שמוכנים לעבוד בשיתוף עם בית הספר ומאמינים בבית הספר כי אנחנו נותנים אמון מלא במסגרת החינוכית ומאמינים שרק בשיתוף פעולה הדוק ומקצועי נצליח עם הילד
8. לילדים ולנערים מכל שכבות האוכלוסייה - שלוקחים אחריות ומוכנים לעמוד בכללי המרכז ולהיות שייכים אליו.


ולמי אנחנו לא מתאימים?
1. לילדים / נערים שלא רוצים להשתנות, שלא רוצים לקחת אחריות על החיים שלהם, שמאשימים אחרים בקשיים ובעיקר שלא רוצים להיות חלק מהתהליך והמרכז.
2. לילדים / נערים שחושבים שהם יודעים את הכל ולא מוכנים לנסות משהו חדש.
3. ילדים / נערים שלא אוהבים שטח, שלא אוהבים להיות עם ילדים אחרים, שלא אוהבים אתגרים ושלא אוהבים לישון בשטח או ללכת בו.
4. להורים ששני ההורים לא משתפים פעולה
5. לבתי ספר שלא מוכנים לשתף פעולה עם המרכז
6. לצערנו בשלב זה אנחנו לא מתאימים לילדים עם מוגבלות פיזית או שכלית


הערכים שאנחנו עובדים לפיהם:

1. אהבה - אנחנו אוהבים מאוד את הילדים והנערים שלנו. לא משנה עם איזה קשיים הם מגיעים או מה הם עושים, אנחנו אוהבים אותם ומאמינים בהם.

2. כבוד - כבוד של ילד לעצו, ילד לסביבה שלו, כבוד של ילד לגוף שלו ולגוף של האחר, כבוד של ההורים אחד לשני, כבוד של ההורים למרכז ולבית הספר ובקיצור כבוד זה ערך שמוביל אותנו. כולנו מכבדים אחד את השני, גם אם קשה.

3. מקצועיות - אנחנו לא מתפשרים על מקצועיות. המרכז פועל רק לפי מודלים שנחקרו ונבדקו ובהתייעצות עם בכירים בתחום! כשצריך אנחנו מתייעצים עם פסיכיאטריים, אנשי חינוך, אנשי טיפול וכמובן עם מנהלים של מרכזים אחרים. אומנם אין דרך אחת מובילה, אך אנחנו מאמינים שלילדים שלנו "אין זמן" לנסות עוד טיפולים שלא עובדים וצריך לעשות מה שבאמת עובד. נזכור שכלים תמיד אפשר לתת ובגרויות תמיד אפשר להשלים, אך דימוי עצמי וביטחון עצמי מאוד קשה להשלים (אם בכלל) וככל שהזמן עובר כך הילד סובל הרבה יותר (גם אם זה לא נראה).

כמי שמנהל את המרכז אני חייב להגיד שגם אם לילד קשה לכתוב / לקרוא / להבין / קשה לו עם חברים / הוא מסוכסך עם בית הספר / הוא בבלאגן עם ההורים / הוא עושה שטויות ומסתבך / או שסתם קשה לו - אנחנו עם הילדים (גם אם יש משברים). אנחנו מאמינים שממשבר צומחים ועוד יותר מאמינים שבדרך זו הילדים מתקדמים הרבה יותר. רק "שיחות" לא באמת עוזרות. שהילד הזה מצליח והוא רואה שהוא מצליח - השמים הם הגבול.

חופשת הקיץ מתקרבת ועבודה רבה לפנינו (:
מסעות הקיץ, קורס מד"צים, פעילויות שבועיות, מפגשים אישיים עם הילדים, קבוצות הורים וילדים ועוד...

באהבה ובהערכה רבה
יותם ויסקופ
מנהל מרכז אורי


עמותת צדק

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

בתאריך 26.2.18 קיימו המנחים הצעירים של המרכז מסיבת פורים מיוחדת לילדים ולנערים שלנו. המנחים הצעירים עם נערים מקבוצת "סיירת אורי - מובי...